Szkolenia

Jesteś nowicjuszem na ścieżce autyzmu a może wręcz przeciwnie, bardzo doświadczonym specjalistą? 
Szukasz rzetelnej wiedzy oraz głębokiego spojrzenia na zagadnienie? 
Potrzebujesz narzędzi do zastosowania od zaraz? 
A może trzeba Ci inspiracji albo nowej motywacji do działania? 

Od zawsze uważam, że dzielenie się wiedzą, wymiana doświadczeń wzajemnie inspirowanie się jest kluczem do naszej skuteczności w pracy. Sama stale się uczę, doszkalam, chętnie poznaję rozmaite nurty terapii, wychodząc z założenia, że zawsze popatrzenie z innej perspektywy, słuchanie i podglądanie w pracy kogoś innego jest wnoszące i inspirujące. 

Uwielbiam się uczyć i uwielbiam uczyć innych! 
Od wielu lat prowadzę szkolenia dla rodziców osób ze spektrum autyzmu oraz dla profesjonalistów. Niezależnie od tematyki szkolenia, w każdym kładę ogromny nacisk na to, co najważniejsze, czyli na budowanie w sobie odpowiedniej postawę do pracy czy to z własnym dzieckiem, czy też z podopiecznym. 

To, jak myślisz, determinuje to, jak działasz. Niezależnie od tego, jaki nurt terapeutyczny jest Ci bardziej bliski, chcąc być skutecznym potrzebujesz stale w sobie rozwijać postawę pełną akceptacji, szacunku i uznania dla unikalności danej osoby a zatem i jej trudności, i jej mocnych stron. Postawę pełną ciekawości tego, co kryje w sobie człowiek, którego masz przed sobą. Postawę pełną cierpliwości i gotowości, by dać mu czas, którego potrzebuje. Postawę pełną mocy i skupienia na jego zasobach i możliwościach. Postawę pełną klarowności odnośnie zasad i tego, czego oczekujesz. Być może powiesz: „przecież to oczywiste”, praktyka pokazuje jednak, że mimo że oczywiste, mało kto w pracy taką postawę ma. Nadal jest to zdecydowana mniejszość, a przecież skoro ktoś inny może, to znaczy, że Ty też możesz. Możesz się tego nauczyć. 

Dopiero za odpowiednią postawą do pracy z osobami z autyzmem idą techniki pracy, narzędzia, metody.

Jakie szkolenia prowadzę i organizuję?

Warsztat RDI®
Od frustracji do relacji… czyli jak wieść zwyczajne życie z autyzmem w tle
Szkolenie 
HANDLE® I stopnia 

 
Tzw. „trudne zachowania” czyli CO? — pozytywne podejście w oparciu o szacunek i empatię