Mity wokół RDI™

„RDI® to porady przez Internet”

Mit. Kiedy słyszymy hasło „porady przez Internet” mamy skojarzenia związane z problemami takimi jak, „Złamał mi się paznokieć tuż przed wyjściem na przyjęcie. Co mam zrobić?” a nie z pracą z dzieckiem z autyzmem. Trudno się dziwić. Nikt chyba nie wyobraża sobie, że można pracować w tak trudnym temacie jak autyzm w formie porad przez Internet. Skąd zatem się wzięła taka opinia?

Stąd, że częścią pracy w RDI® jest tak zwany system, dawniej zwany operacyjnym, obecnie uczenia się RDI_LS® (RDI_Learning System®), który jest narzędziem internetowym. W systemie każde dziecko ma swoje konto, do którego mają dostęp tylko rodzice i konsultant. Poprzez to konto pomiędzy konsultacjami „na żywo” rodzice wysyłają do konsultanta filmy, pokazujące, jak pracują z dzieckiem oraz inne prace domowe. Konsultant odsyła informacje zwrotne, co zmienić, co kontynuować, itp. Taki system pracy zapewnia dużą efektywność i maksymalne wykorzystanie czasu pomiędzy konsultacjami.

„Konsultant zna dziecko tylko z filmów”

Mit. Jakkolwiek na bieżąco konsultant faktycznie ogląda dziecko na nagraniach nadsyłanych przez rodziców, raz na pół roku przeprowadza szczegółowe badanie, podczas którego bezpośrednio obserwuje rodziców w pracy z dzieckiem, jak również sam z dzieckiem pracuje. Jeśli jest taka potrzeba, konsultant może wesprzeć rodziców w pracy z dzieckiem w dowolnym momencie. Konsultant doskonale zna zarówno dziecko, jak i jego rodziców.

„RDI® to terapia przez zabawę”

Mit. Celem RDI® nie jest zabawa ani nawet to, żeby zawsze było „fajnie”.
Celem RDI jest rozwijanie i budowanie kompetencji dziecka w sytuacjach normalnego życia, w zmieniających się warunkach a zatem w warunkach najtrudniejszych dla dziecka z autyzmem.
Kiedy uczymy się rzeczy dla nas trudnych wcale nie zawsze jest przyjemnie a już na pewno nie zawsze jest zabawowo.
Oczywiście, jeśli mamy do czynienia z małym dzieckiem, naturalnym działaniem jest zabawa i to w dużej ilości. Jednocześnie cały czas należy pamiętać o tym, że nawet jeśli się z dzieckiem bawimy, może to być okazją do pracy.
Z dzieckiem możemy ponadto robić wszystko to, co musimy robić, np. pranie, zakupy, itp. oraz to, co lubimy robić, np. włączanie dziecka w sporty, które lubimy lub inne pasje.

 

Subskrybuj bezpłatny magazyn W Drodze… i dowiedz się, jak radzić sobie z otoczeniem mając dziecko z autyzmem
captcha 

Wskazówka dla rodziców dzieci z autyzmem

Zagospodaruj swój czas. Może znajdziesz więcej czasu na zabawę z dzieckiem albo dla siebie.

Aktualności

Ostatnie szkolenia w 2017 roku


17-18 listopada Poznań
VII Spotkanie na Tak – (Nie)Dyrektywnie
info i zapisy

26 listopada Warszawa
Szkolenie HANDLE® I stopnia
info i zapisy

9-10 grudnia Koszalin
Bardzo praktyczny 2-dniowy warsztat "Jak wieść zwyczajne życie z autzymem w tle"
Info i zapisy

Znajdź nas na Facebooku

 
Copyright © 2017 Centrum Rozwoju Relacji Droga Maria Dąbrowska-Jędral. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.